Nikon D7200

d7200.jpg

Digitální SLR zrcadlovka Nikon D7200 je všestranným tvůrčím nástrojem, který vzhledem k tomu, že neobsahuje anti-aliasing filtr (OLPF), maximálně využívá možností 24,2Mpx CMOS snímače formátu DX a s vysokou ostrostí  zachycuje i ty nejjemnější struktury. Fotoaparát je zároveň dostatečně odolný, aby jej bylo možné vzít na jakékoli místo, a dostatečně výkonný pro zvládnutí libovolných fotografických situací, jež mohou nastat. Co dalšího D7200 nabízí? Inovativní funkci výřezu prodlužující ohniska objektivu o 1,3× z formátu DX, 51 bodový zaostřovací AF systém s 3D sledováním objektu, 3,2" TFT-LCD s výjimečně vysokým rozlišením (1229 tis. bodů), Full HD videa a širokou škálu motivových režimů.

OBJEKTIVY

TAMRON SP 90mm F/2.8 Di Macro VC USD

Moje hodnocení: Tento macro objektiv je moje novinka ve výbavě. Nahradil tak stašího bratra Tamron AF SP 90mm f/2.8 Di Macro 1:1. Vývoj jde rychle dopředu a k novému Nikonu D7200 jsem pořídil velmi vychvalovaný a perfektní Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD. Jako největší přínos je optický stabilizátor, který je při macro focení skvělý pomocník! Další výhoda oproti staršímu macro objektivu Tamron je, že při ostření nevyjíždí tubus z objektivu. To hodně rušilo např. plachý hmyz. Tento objektiv oproti staršímu ostří o hodně rychleji což je další obrovský přínos. Poměr cena / výkon je nekompromisní. Doporučuji všem co chtějí rychlé a moderní macro objektiv s naposto dokonalou ostrostí a výstupní kvalitou fotografií

tamron_90macro_vc.jpg

TAMRON AF SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1

--- tento objektiv již nepoužívám, byl nahrazen novějším a modernějším macro objektivem Tamron ---

 Moje hodnocení: Velmi dobrý objektiv za dobré peníze! Pohodlné manuální ostření a hlavně přesné! Pomalejší automatické ostření, ale je  to otázkou cviku.  Zpracování solidní, kompaktní rozměry a váha. Dříve jsem používal Sigmu 105 Macro 2,8 bohužel mě s D7000 nespolupracovala tak jsem vyměnil za tento Tamron a byl jsem moc spokojen!

403.jpg

Nikon Nikkor AF-S 35mm f/1,8G

 Moje hodnocení: Profesionální objektiv Nikon 35mm s kompaktní a lehkou konstrukcí a velmi dobrou světelností f/1,8. Díky vlastnímu pohonu AF funguje automatické ostření i na digitálních zrcadlovkách nižší třídy bez ostřícího motorku. Rychlé ostření a světelnosti se dá využít především při fotografování reportáží, portrétů, momentek a to i v situacích kde jsou horší světelné podmínky. Navíc objektiv nabízí maximální kontrolu nad hloubkou ostrosti což ocení především kreativnější fotografové. Celkově jde o nejlepší objektiv v poměru cena/výkon, který je v současné době na trhu a neměl by chybět v žádné fotografické brašně vedle digitální zrcadlovky Nikon.

nikon-35mm-f-1.8g-af-s-dx-lens-500x500.jpg

Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8 D

 Moje hodnocení: Naprosto výborný objektiv s perfektní světelností za velmi dobré peníze! Malé rozměry a váha ho dovolí mít pořád u sebe! Dříve jsem ho používal s filtrem Close Up +4 jako náhradu za makro objektiv! Jinak dokonalý na portréty a romantické fotky přírody!

50-18-d-ken_7458.jpg

Tamron AF SP 17-50mm F/2.8 XR Di-II VC LD Aspherical (IF)

Moje hodnocení: Tento obejktiv mám nově. Zatím mám jen dobré poznatky. Je to sklo s perfektní světelností 2.8, která mě moc chyběla u Nikon 18-105mm 3.5-5.6. Tamron má nádhernou kresbu a hodí se tedy na portréty, krajinu, svatby a vůbec je to univerzál, který nesmí chybět v brašně! Píše se, že má pomalé ostření, ale zkušenost je jiná. Ostří rychle a přesně jen je malinko hlučnější, ale opravdu nepatrně. Navíc má stabilizátor, který perfektně funguje a člověk ho plně využije na ohnisku 50mm. Takže kdo hledá dobrý seťák je Tamron dobrá volba. Navíc cena / výkon je bezkonkurenční!

tamron-17-50mm-f-2.8-ab-foto.jpg

Nikon Nikkor AF 18-105mm /3.5-5.6 G AF-S DX VR ED

--- tento objektiv již nepoužívám z důvodu horší světelnosti --- 

Moje hodnocení: Výborný základní objektiv dokonce se stabilizací! Co si jen za ty peníze přát :) Zpracování dobré až na plastový bajonet. Ale při slušném zacházení se není čeho bát! Fotím s ním krajiny, přírodu prakticky vše! Tento objektiv je nově nahrazen Tamronem AF SP 17-50mm F/2.8 XR Di-II VC LD Aspherical (IF) a to hlavně kvůli světelnosti, která mě u zohoto nikonu chyběla (svatby, portréty focení v lese apod.).

lens400.jpg

AF-S Nikkor 70-300 f/4,5-5,6G IF-ED VR

Moje hodnocení: Tento teleobjektiv mám rád, hlavně za dobrého počasí a světla tento objektiv dokáže vyprodukovat výborné a ostré snímky! Za šera a špatného počasí radši nenasazovat :) přeci ta světelnost není to pravé :) Co se týče zpracování je velmi dobrý s kovovým bajonetem a utěsněním proti vnikání prachu do těla fotoaparátu! Plus je výborná stabilizace a rychlé ostření! Za ty peníze povedený a pěkný teleobjektiv! 

115.jpg

Nikon Nikkor AF 55-200mm / 4-5.6 G AF-S DX VR IF ED
--- tento objektiv již nepoužívám protože byl nahrazen Nikkorem 70-300mm ---

Moje hodnocení: Základní tele dříve dodávaný třeba v kitu s D40x. Popravdě jsem sním moc spokojen nebyl. Jsou zapotřebí opravdu dobré světelné podmínky jinak je sklo téměř na nic... Zpracování je levné s plastovým bajonetem. Stabilizátor je dobrý a hodně pomůže!

4cbc8__nik01.bigtest.nikon_55_200_co-420-90.jpg

OSTANÍ PŘÍSLUŠENSTVÍ

Blesk: Nikon Speedlight SB-600

frf.jpg

Difusér pro blesk Nikon SB600

Malá plocha emitoru světla blesku vede k tvrdým a nevzhledným stínům. Difuser rozptýlí světlo do co největší plochy, a tím nasvítí scénu plošnějším, a tudíž měkčím světlem. Významná část světla nadále vystupuje přímo z bleskové hlavice, avšak zbytek světla se rozptyluje do okolí, kde je navíc vhodné zajistit jeho odraz od stropu, zdí či odrazných ploch. Výsledkem jsou daleko lepší měkké a pozvolné stíny a světlo se rozptýlí rovnoměrně v celém prostoru focené scény.

Další významnou aplikací je makrofotografie, kde difusér zajistí směrování světla i výrazně níž pod blesk. Je tak možné snímat i z velmi malé vzdálenosti a makro objekt osvítit bleskem bez použití jakékoli další odrazné plochy.

130696_3.jpg

Filtry

Polarizační filtry Hoya - tento filtr nesmí chybět v žádné fotografické brašně - použiívám ho na krajinu, makro a odstranění odlesků.

Přechodové filtry Hoya (hnědý a modrý přechod)  - převážně krajinářská fotografie.

Close Up +4  Kenko - makro, zkrácení minimální zaostřovací vzdálenosti objektivu.

UV filtry Hoya - ochrana přední čočky objektivu - aktuálně nepoužívám kromě makroobjektivu.

Stativ

Velbon Sherpa 750R

velbon_news_07_09_04_sherpa_750r.jpg

Trojcestný kovový stativ ve velmi stabilním provedení. Stativ je vyroben z lehkých hliníkových slitin a dodává se společně s pákovou hlavou PH-157Q vybavenou rychloupínací destičkou. Stativ je velmi stabilní a jeho univerzálnost zvětšuje možnost otočení středové tyče do polohy hlavou dolů a rozdělitelná středová tyč pro fotografování z malých výšek.

Společně s již zmíněnou pákovou hlavou se ke stativu dodává také cestovní pouzdro.

Technická data:
Maximální výška: 155cm
Minimální výška:  31,5 cm
Velikost po složení:  55cm
Maximální zátěž: 4 kg
   Váha: 2,2g

Kulová hlava Benro BH-1

bh1.jpg

Stativové hlavy řady BH-serie jsou vyvíjeny a vyráběny za použití nejnovějších technologií tak, aby byla zajištěna perfektní funkčnost.
Je tak dosaženo miniaturního a ultralehkého designu včetně pevné a stabilní platformy. Patentovaný systém duálního blokování
rychloupínací destičky zajišťuje rychlé a bezpečné vložení a opětovné vyjmutí. Charakteristické znaky této řady jsou bezproblémová
funkčnost, lehký design, přenosnost, pevnost a bezpečnost, tím je atraktivné zejména pro fotografy v pohybu. . . . . .

Výška: 9,2cm
Nosnost: 6 kg
Hmotnost: 0,41 kg

Fotobatoh a brašny pro transport

Vanguard Up-rise 45 II

uprise45.jpg 

Vanguard UP-Rise 22

vanguard_up-rise_22.jpg

Moje nová brašna určená ke kratším vycházkám, kde sebou nechci tahat veškeré vybavení. Místo na 2 objektivy, tělo a blesk bohatě postačí! Výborné zpracování a pláštěnka! Polstrování je krásné a měkké! Tuhle brašnu vřele doporučuji všem!

... LG V10 ...

Díky tomuto výbornému  phabletu od LG mám vždy s sebou komapktní fotoaparát s ktrerým mi neuniknou momenty, když nemám Nikon po ruce :) Navíc je camera LG V10 osazena optickou stabilizací! Takže fotky co z něho lezou jsou opravdu na velmi dobré urovni!

lg_v10.jpg

PC, Tablet a Software

K úpravě svých fotografií používám notebook HP ProBook 470 G2.

Software používám Zoner Photostudio 18 Professional, Adobe Photoshop CS6 a Adobe Lightroom pro HDR fotografii používám Photomatix 4 Pro a občas Dynamic Photo HDR

Timeline fotoaparátů, které jsem používal

Analogové fotoaparáty (kinofilm)

Díky Zenitu E a Praktice MTL5 jsem se naučil používat clonu a čas a celkově kompletní manuální nastavení fotoaparátů tehdejší doby. Tyto analogové přístroje na kinofilm byly výbornou školou a tímto jim děkuji! 

ZENIT E

zenit-e.jpg

PRAKTICA MTL-5

praktica.jpg

Digitální fotoaparáty

Olympus C220 Zoom (2.0 Mpix) - byl to můj první digitílní fotoaparát

olympus_c220_front.jpg

Olympus SP-500 UZ (6.0 Mpix)

sp-500uz_1880.jpg

Nikon D40x (10.0 Mpix) - moje první digitální zrdcadlovka

d40x.jpg

 Nikon D90

nikon_d90_4.jpg

Nikon D7000

nikon-d7000-70003.jpg